Belépés



Termékeink

Kosár

VirtueMart
A bevásárlókosara jelenleg üres.


Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Aktuális

Oldalunkon csak hivatalos magyarországi forgalmazó által szavatolt termékeket árulunk, az éppen aktuális garancia idővel, így a garancia idő hosszabb lehet az európai garanciánál. (vannak termékek, ahol 3-5 évet is ad a magyarországi forgalmazó, az EU-s 1 év helyett).

Nyomtatás

Vevőtájékoztató 8. pontja:

8. Garancia, szerviz, szavatosság

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a készüléken kívül álló 151/2003.(IX.22) Kormányrendelet rendelkezései az irányadók.
A jótállási igény a jótállási jeggyel (és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet alapján minőségi kifogás esetén, a számlával együtt) érvényesíthető, mert a Vásárlónak a vásárlás tényét minden kétséget kizáróan igazolnia kell.

Nem érvényesíthető a jótállási igény, ha a hiba oka rendellenes vagy a kezelési tájékoztatóban foglaltaktól eltérő használat, szakszerűtlen szállítás vagy tárolás eredménye, vagy a készüléken kívül álló ok következménye, vagy a készüléket a garancialevél címlistájában szereplő szakszervizeken kívül már más javította, illetve ha a készülék javítása lehetetlenné válik a gyártó, az értékesítő vagy a szerviz működési körén kívül álló okból.


Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.)GKM rendeletben foglaltak az irányadóak.

A jótállás időtartama a tényleges teljesítéssel, a terméknek a Vásárló részére történő átadásával, vagy a készülék hitelesített (szerviz által igazolt) üzembe helyezésével kezdődik. Az egyes termékekre vonatkozó jótálláshoz fűződő jogok köréről minden esetben a jótállási jegyben foglaltak irányadók.

A vásárló a termékkel kapcsolatos kifogásait a kereskedőhöz is intézheti.
72 órás cseregaranciával élhet a vásárló, ha a rendeltetésszerű használatot a meghibásodás akadályozza, ez esetben a forgalmazó és a kereskedő fenntartja magának azt a jogot, hogy a szakszerviz bevonásával ellenőrizteti a hiba meglétét, és erről szakvéleményt kérhet.
Abban az esetben ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség a vevőt terheli.
A garanciajeggyel rendelkező meghibásodott termékek esetén, a vásárló a garanciajegyen feltüntetett, lakóhelyéhez legközelebbi szerződött szervizpartnerhez fordulhat segítségért, érvényes garanciajeggyel.

10 kg-nál nagyobb súlyú (pl.: mosógép, hűtő, stb) vagy fix bekötésű (pl: klíma) termékek esetén a jogszabály értelmében a kereskedő (forgalmazó) köteles gondoskodni a hibás termék elszállításáról és annak költsége is őt terheli. A jótállási jeggyel rendelkező készülékek esetén ezt a szakszervizek végzik el. Amennyiben a termék garanciális jellegű hibában szenved, mind a futárszolgálat, mind a bevizsgálás díját, illetve a garanciális probléma elhárításának költségét cégünk (forgalmazó) vállalja.
Abban az esetben, ha a készülék hibája nem garanciális jellegű, tehát nem rendeltetésszerű használatból, fizikai sérülésből, a szükséges karbantartás elmulasztásából, illetve a vásárlóra terhelt bármiféle kötelezettség elmulasztásából ered, a felmerült költségek (szállítási, bevizsgálási, javítási díj) az ügyfelet terhelik.


10 kg-nál kisebb súlyú termék esetén az ügyfelet terheli a szállítás kötelezettsége. (természetesen amennyiben vásárlónk igényli, szerződött futár partnerünk kedvezményes áron kínál lehetőséget a készülék szervizbe juttatására). A jótállás időtartama alatt az Üzemeltető a jótállási jegyben biztosítottaknak megfelelően vállalja a hibás termék kijavíttatását, amennyiben ez nem lehetséges a cseréjét, vagy van lehetőség árleszállítás kérésére ill. elállásra is. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Látható, egyértelmű sérülés esetén kollégánk megtagadhatja a termék átvételét és jogosult a garancia megvonására.

 

Az Allmarkt Hungary Kft. szerviz tevékenységet nem végez, ezért az átvett készülékek esetében a forgalmazó és a márkaszervizek szakvéleményét fogadja el és továbbítja a Vevő felé a jótállási és szavatossági igények elfogadásában és elutasításában.

 

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a következő jogszabályok vonatkoznak:
– 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet,
– 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet,
– 72/2005. (IV. 21.) Kormány rendelet,
– 2013. évi V.törvény

 

8.1. Kötelező jótállás

8.1.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

8.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik.

8.1.3. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.

8.1.4. Jótállás esetén az Ügyfelet ugyanazon jogok illetik meg, mint az 8.2. pontban, a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.

8.1.5. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

8.1.6. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 8.2 és a 8.3 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8.1.7 Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.

 

8.2. Kellékszavatosság

8.2.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

8.2.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

8.2.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

8.2.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

8.2.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

8.2.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

8.2.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

8.2.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.


8.3. Termékszavatosság

8.3.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 8.2. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

8.3.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.3.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

8.3.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.3.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

8.3.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

8.3.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

8.3.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

8.3.9. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 


A vásárlástól számított első 6 hónapban, és a garancia teljes ideje alatt jelentkező hiba esetén:

A kereskedőt terheli a bizonyítási kötelezettség arra vonatkozóan, hogy a vásárláskor nem volt hibás a termék, és a hibát esetlegesen az áru nem rendeltetésszerű használata okozta. A fogyasztó kifogásáról a kereskedő vagy szerviz jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyen rögzítenie kell a vásárlás tényét, illetve a kifogás azonosításához szükséges adatokat, továbbá amennyiben a kifogást a fogyasztó igényétől eltérően rendezi, ennek indokát is.

Szakvélemény beszerzésével lehet minden kétséget kizáróan igazolni, hogy a meghibásodás nem gyártási hiba eredménye. A szavatosság első 6 hónapjában illetve a garancia teljes ideje alatt a kereskedő köteles az ezzel kapcsolatos valamennyi költséget viselni – így a szakvélemény beszerzési költségét is.

6 hónap után vagy a garancia leteltével:

A bizonyítási kényszer megfordul és a továbbiakban a fogyasztónak kell a hiba keletkezési körülményeit bizonyítania, és ennek a bizonyításnak a keretében az esetlegesen szükséges szakvéleményt beszereznie közvetlenül fordulva a Fogyasztóvédelemhez.

Ez esetben a vizsgálat költségeit a fogyasztónak kell megelőlegeznie és az csak abban az esetben jár vissza, ha a kifogása alaposnak minősült. A vizsgálati díjat - mivel ez esetben az a szavatossági vagy garanciális igény teljesítésével kapcsolatban felmerült költségnek minősül - a kereskedő köteles visszatéríteni, de a visszatérítési kötelezettséget az nem állapíthatja meg, csak a bíróság.